Dans felsefesi
hareket analizi
Dışa dönme tahrik etme
İçe dönme tapınma
İkisinin arasındaki şey danstır
İç ile dış arası bağlantıyı gezdirmek
Dinlere göre Öz bir Dİr. Herşey büyük gücün parçalarıdır.
Ateistler ilk büyük patlamaya inanırlar o halde bu patlama teorisi Tanrı’yı anlatan en güzel açıklamadır. Tanrı’nın patlama sonucu parçalara ayrılmasını ve genişlemesini anlatır ve insan bir gözdür bu süreci izleyen yüz milyonlarca göz yani takipçi yazıcı resmedici Tanrı’nın gözlemidir insanlar sırrın çözümüdür yaşam ne kadar heyecanlı ise ölüm de bir o kadar heyecanlıdır insanlar en çok korktukları şeyleri ilk kez deneyimlediklerinde farklı bir dünyanın kapılarını açarlar her korkuyu öldürmek kendi içindeki yaşam ve ölüm korkusunu öldürmeye yaklaştırır
Korku varsa tam olarak ölmesinden söz edemeyiz yaşayan herşey ölmekten korkar
Yaşama korkusu ile ölüm korkusu birdir ölümden korkan İnsan yaşamaktan da korkar yaşamın tadını çıkardıkça ölüm ile yüzleşmelerimiz artar yeteneklerimizi sonuna kadar kullanırken köprülerden geçeriz her köprü belki de bahşedilen surat köprülerine benzer. Her an kendimizi sorgu suallarle donatırız bizi önleyen yaşamdan alıkoyan sorular kötü yaşamaya deneyimlenmeye itenler ise iyi DİE . Bir iyi varsa hayatın tadını çıkarmaya yaradığı için iyidir kötü varsa ki o da var hayattan ve deneyimlerden korkmak ve hareketsiz kalmaya götürür bizi
Her. Ne ise onu güzelleştiren de sensin çirkinleştiren de
Şeylerin anlamını değiştiren yönlendiren içini dolduran ya da boşaltan da sensin
Bakış açın derinliğin ve kurduğun ilişki bütünleşmen bu aşkı pekiştirir
Hak şeyler arasındaki paylaşım dır
Tek bir parçadan ileriye giden bir şeyin parçası isek giderek genişleyen bir cisimin içinde bir göz isek gördüklerimizi iyi kaydetmemiz ve bir sonraki gözleme hazır olmamız gerekir
Paylaşmaya tapmak ta bu yüzden gelir
Tek Tanrı paylaşmaktır
Aşk ta gördüklerini paylaşmaktır
Herkes kendi Tanrı’sını başkasının gözünden görmek ister
Felsefe yapmak durmaktır
Dans felsefesi de duran bedenin hareket eden bedene bakışıdır
Dans felsefesi iç bedenle dış beden arasındaki bağı görür
Gören göz ile gördüklerinin başka gözlerdeki yansımalarıdır
Bütün mercekler birbirini görür
Buna bütün dünyanın kendi gözleriyle konuşmakta olduğunu ekleyebiliriz
Dalgaların okyanusla konuşması
Sanatın sahne ile hayatın zamanla aşkın inkarla isyanın da vefa ile konuşması gibi görünen ve görünmeyen gözler birbirini görürler
Bazı gözler yeşil bazıları lacivert bazıları yeşil görür bazıları lacivert
Öyle ise ne gördüğünü değil basıl gördüğünü de değil ikisinin etkileşimini basım yaptığın yanı değdiğin ile dokunan olarak kurduğun ilişkidir asıl bir obje değil bir süreçtir akan paylaşılan bu süreçte bir zaman ile değil tanımlanamayan ile alakalıdır tanımlanan herşey gibi o da benzetildiği kalıplar içinde ölür
Yani paylaşımlar anlatılmaz anlatılanlar öykülerdir onlar da aktarılandır gözden göze değişir ama paylaşım oldukça canlanır ama aynı kalamaz aynı diye bişey yoktur
Dansta an vardır
Aynı yoktur
Beden her an değişim içinde olduğu için aynı hareketi aynı yoğunlukta yapması imkansızdır. Her an ısısı sıvı dengesi farklılık gösteriyor ve de bunlarla ilişkili olarak harekete yön veren hisleri de değişkendir
Aynı duyguyu yaşatmaya çalışmak bir konservatuar oluşturur o da gelişimden çok durağanlık ile ilgilidir
Aynı an aynı dans bir daha yakalanmaz
Yakalanıldığı düşünüldüğünde hata edilir
An hapsedilemez bi daha yaşanmaz
Tekrar yoktur devam vardır hata da yoktur yanılsama vardır
Enerjinin dengesi yoktur dönüşümü vardır
yönü vardır ısısı vardır enerjiler çarpışır yakınlaşır uzaklaşır özlem umut ve aşk ta bunların arasında ki en güçlü akışlardır
Yanılsamalar gözün gördüğünü gönlün gönlün gördüğünü gözün kabul etmemesidir
Merceklerimiz gözden gönüle uzanır akıl tarafından yorumlanır ve bilmeye dönüşür
Bütün bilgiler formal olmaz informal olan bilgiler de vardır
Gözlem için gelen İnsan
Yaşadığı süreçler içersinde dünyayı anlamlandırmaya Çalışır ve merak ettiği sorulara kendince cevaplar arar ve bu cevapları paylaşmak ister
Aşk bu paylaşımdır
O an olur biter
Açıklamasını başkası yapar
Aşkı iki kişi Yaşar ama. İnanmak muhakkak bir üçüncü göz vardır
Aşkı yaşayan anlayamaz
Aşk denenmez
Deneyen üçüncü göz olur
Kendini izler
Kendini izleyen bendir
İnsan yok olduğu zaman kendine döner
Var olmak için ben olmak gerekir ben de toplumun yargılarıdır
Kişi ben olduysa izleyici oluyordur
Kendine yakın bireyler bu süreçleri hem içerden hem de dışarıdan izleyebilir
Ben e geliş gidişleri ile ilgili direktifler. Verirler
Şeyler kendiliğinden olur
Büyük patlamada olduğu gibi
Ben neden varım
Kendiliğinden oldum
Rahatlama getirir
Kendiliğinden YÖK olucam
Var diye bişey var YÖK diye bişey var
Yok diye bişey yok var diye bişey YÖK
Korkmak ile bitmek arasındaki ilişki
Hersey sesten türedi
Aramak araştırmak
İçinde aramak içini görmek
Merceğin kendisini görmek ilişkiyi görmek
Bi de içinde gördüğünü dışındaki merceğin gördüğü ile bir araya getirmek
Açılmak
Başka açılara Alan açmak
Serkan Bozkurt